Haber

Bilim insan sorunlarına indirgendiğinde sorunlar ortaya çıkar…

Uluslararası Müslüman İlahiyat Vakfı Başkanı Prof. Dr. Colin Paul Turner, Bediüzzaman Said Nursi’nin vefatının 63. Yıldönümü münasebetiyle Üsküdar Üniversitesi Risalesi işbirliğiyle düzenlenen “Uluslararası Post-Materialist ve Holistik Bilim Konferansı”na konuşmacı olarak katıldı. -i Işık Araştırma Platformu ve Çağın Vicdanı Öğrenci Kulübü.

Hayatta bazı şeylerin mantığa indirgenemeyeceğini belirten Prof. Etiğin bilim alanına girmediğini vurgulayan Turner, bilimsel unsurlardan etik üretmenin mümkün olmadığına, Türkiye için geçerli olmasa da Batı dünyasının çağdan bu yana etik bir sermaye ile yaşamını sürdürdüğüne dikkat çekti. dinin.

Uluslararası Müslüman İlahiyat Vakfı Başkanı Prof. Dr. Colin Paul Turner, Üsküdar Üniversitesi Risale-i Nur Araştırmaları Platformu ve Çağın Vicdanı Öğrenci Kulübü iş birliğiyle düzenlenen “Uluslararası Post-Materialist ve Holistik Bilim Konferansı”na katıldı. Bediüzzaman Said Nursi’nin vefatının 63. yılında, “İlim ve İslam Barışabilir mi? Yeniden Bir Değerlendirme” başlıklı bir konuşma yaptı.

Mutlak varsayımlar bilinçli değildir

Arka planda varsayımlar olmadan çalışan hiçbir bilimsel ve zihinsel sistemin olmadığını belirten Prof. Açıklamak için en az bir cümleye ihtiyacı var. 1944’te Oxford filozofu Robin Colingwood, her entelektüel sistemin bazı mutlak varsayımlara dayanması gerektiğini söyledi. Bir sistemin çalışması için her zaman yapmamız gereken mutlak varsayımlar vardır. Mutlak varsayımlar bilinçli değildir, kökleri bir kültüre dayanır ve gerçek olarak kabul edilir. Bu noktada yapılabilecek tek şey analitik eleştiri ve sorgulamadır.” söz konusu.

Bilim karmaşık insan problemlerine indirgendiğinde problemler ortaya çıkar.

Epistemolojideki varsayımların aslında indirgemeci bir noktada olduğunu belirten Prof. Dr. Colin Paul Turner, “İndirgemeci analiz aslında karmaşık problemleri anlamak için tercih edilen tek yöntemdir. Gözlem ve deney, bilgi edinmenin birincil yoludur. Teori, gözlem ve deneyden sonra gelir. Teoriye bakıldığında, mantıksal analiz ikili olduğu için mantıksal analizde sorunlar olduğunu görmek mümkündür. Yani yağmur yağıyor ya da yağmıyor, hava aydınlık ya da karanlık. Ancak genel olarak dünyaya baktığımızda, dünya o kadar kolay çalışmıyor. Hayatta bazı şeyler mantığa indirgenemez, bu yüzden ‘ve’, ‘veya’ tuzağına düşmemek gerekir. Bilimi çok karmaşık etik, maliyet ve ahlak sorunlarına indirgediğimizde sorunlar ortaya çıkıyor. Bilimin karmaşıklığı neredeyse yasa dışı olarak kabul ettiği ortaya çıktı.” dedi.

Batı, din çağından kalma etik sermaye ile yaşıyor.

Etiğin bilim alanına girmediğini vurgulayan Turner, “Bilimsel ilkelerden herhangi bir etik türetmek mümkün değil. Türkiye için geçerli mi bilmiyorum ama en azından batıda dinsel bir çağdan kalma etik sermaye ile yaşıyoruz aslında. Nörobilime baktığımızda bize bilgiye dayalı bir teori vaat ettiğini görüyoruz. Bilinç aslında bilimde bile her türlü anlamlı ifadenin önkoşuludur ama tanınmaz ve ciddiye alınmaz. Ancak ciddiye alınması gerektiğini söylemek gerekiyor. Baktığımız zaman klasik yöntemler olmadan, yani karşıdaki kişiyle konuşmadan ve soru sormadan insanlar diğer insanların zihinsel içeriklerine ulaşabiliyor.” ifadelerini kullandı.

prof. Dr. Kazimieras Simonavicius Üniversitesi Institute for the Other Society Araştırmacısı İbrahim Özdemir’in moderatörlüğünde “Post-Materialist Bilim Anlayışı-1” başlıklı ikinci oturumda, Almanya, Vilnius, Litvanya; Değişim Sağlık ve Bilim Enstitüsü Kurucu Direktörü Prof. Dr. Harald Walach, “Yeni Bir Bilinç Bilimi Bilimin Genişlemesine Nasıl Katkıda Bulunabilir?” ABD’den Konferansa Katılım başlıklı konferans verdi Entegre Bilim Enstitüsü Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Necati Aydın ise “Edebi bir yaklaşımla bilim ve eğitime bütüncül bir yaklaşıma doğru” başlıklı bir sunum yaptı.

Konferans “Post-Materialist Bilim Anlayışı-2” başlıklı üçüncü oturumla devam etti. prof. Dr. İbrahim Özdemir’in moderatörlüğündeki son oturumda konferansa ABD’den online olarak katılan Oregon Üniversitesi Nörobilim Enstitüsü’nden Prof. Dr. Marjorie Woollacott “Ruhsal Uyanışların Bilim Adamları ve Akademisyenler Üzerindeki Dönüştürücü Etkileri”; David Lorimer, Bilimsel ve Tıbbi Ağ Yöneticisi, Birleşik Krallık, “Geleceğin Bilinci Biliminde Gnosis”; Konferansa Belçika’daki Université Libre de Bruxelle’den Dr Vasileios Basios “Towards a Self-reflexive Science on Origins” başlıklı konuşmasıyla katıldı.

Son oturumda ABD Harvard Üniversitesi’nden Prof. Athena Despoina Potari, “İnsan Bilimlerinde Ruhun Rönesansına Çağrı”, Kenya Nairobi Üniversitesi’nden Prof. Mohamed Bakari “Bilimsel Yöntem Üzerine” ve Nijerya İbadan Üniversitesi İdeoloji Bölümü mezunu Dr. Olanian Adeola Seleem “Pozitivizm Yenileniyor Kendini: Bilimsel ve Bilimsel Yöntemlerin Çevresel Bir Değerlendirmesi” başlıklı konuşmasıyla konferansa online olarak katıldı. Teknolojik Atılımlar”.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu