Almanya’da elektrikli araç satışları dizel araçları geride bıraktı
Avrupa’da Euro7 emisyon kurallarının 18 ay ileri götürülmesiyle birlikte dizel motorlu otomobillerin sonu da gelmeye başladı.
Üreticiler de buna hazırlanıyor ve dizel motorlu yeni otomobil üretmemeyi tercih ediyor. Pazara da yansıyan bu gelişme, Almanya’da elektrikli araçlara olan talebi daha da artırdı.
Elektrikli araç satışları dizeli geçti
Almanya yeni araç satışlarının yüzde 17,7’sini oluşturan akülü elektrikli otomobillerin pazar payı, yüzde 17,8 olan dizel otomobillerin payının biraz gerisinde kaldı.
Plug-in hybrid otomobiller pazarın %13,7’sini oluştururken, en büyük payı %32,6 ile fuel-oil otomobiller aldı.
Almanya’da sıfır otomobil satışları 2021 yılına göre yüzde 1,1 arttı; 2,65 milyon adede ulaştı.
Tesla, satışları yüzde 76 artırarak Alman otomobil üreticilerine karşı bir gösteri yaptı.
Volkswagen, 2022’de satışlarında yüzde 1,8’lik düşüşe rağmen; Almanya’nın en çok satan markası oldu. İkinci sırayı satışları yüzde 8,3 artan Mercedes-Benz, üçüncü sırayı ise Audi aldı.
Satışları yüzde 5,7 düşen BMW dördüncü olurken, Opel ilk beş sırayı tamamladı.